Bredband och TV

Som boende i Brf Sandvik, Svartvik, Tangen eller Tranan har du tillgång till bredband och TV som upphandlats gemensamt av samfällighetten och bostadsrättsföreningarna. Detta ingår i din avgift till din bostadsrättsförening.

Bredband

Bredband finns installerat till samtliga lägenheter. Uttaget är i de flesta fall placerat ovanför lägenhetens ytterdörr. Själva fastighetsnätet ägs av respektive bostadsrättsförening men administreras av Minnebergs samfällighet. Uppkoppling sker genom Telenor.

Alla som bor i Minneberg (Brf Sandvik, Svartvik, Tangen och Tranan) har tjänsten Bredband 500. Läs mer om den tjänsten på Telenors webbplats här: Telenor

Kontakta kundservice på Telenor om du inte har fått det att fungera. Kontakt sker via telefon 020-222 222 eller via digitala kanaler.

Det ingår även IP-telefoni i vårt avtal utan fast månadskostnad. Du betalar bara för de samtal du ringer. Du kan även låna en router av Telenor som stöder bredbandet. Den beställer du av företagets kundtjänst. Tänk dock på att den nya generationens routrar inte stöder telefonin.

Kabel-TV

Vi har ett digitalt TV-utbud från Tele2 som ingår i din avgift till föreningen. Du behöver bara en antensladd till din TV för att komma åt kanalerna i din bostad.

Utbudet varierar men finns presenterat på webbplatsen för Tele2 . För att se aktuellt utbud klicka på länken nedan.

Länk till info om grundutbud från Tele2

Tele2 Play – använd appen över hela landet!

Tele2 har en app till telefoner och för Apple-TV. Med den kan du titta på kanalerna var du än är i hela Sverige.

För att läsa mer om Tele2 Play klicka på länken nedan.

Länk till info om Tele2 Play

När du flyttar in eller ut

När du som boende flyttar ut så ska du alltid kontakta respektive företag (Tele2 och Telenor) för att avsluta abonnemanget. Du kan bli uppmanad att skicka tillbaka hårdvara då den lånas. Ett sätt för dig att slippa skicka tillbaka din hårdvara är att du som flyttar ut gör en överlåtesle till den somf flyttar in, det kan du göra i samband med att du kontaktar respektive kundservice. 

Här hittar du en länk till övertåtelseblankett från Telenor.

Även om bredband och kabel-TV ingår i avgiften du betalar till föreningen så måste varje enskild boende teckna ett avtal för respektive tjänst. De behöver ha en fysisk person som ansvarar för vad som görs på respektive anslutningen.

Är du nyinflyttad ska du kontakta Telenor respektive Tele2 och aktivera dina tjänster. Om det saknas hårdvara så skickas detta ut till dig.