Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

NY vd på HSB Östra

26 april 2021

HSB Östra välkomnar Antons Hellström till ny VD.

Lars Stjernkvist, styrelseordförande HSB Östra, kan intyga om att det blev en rivstart på sitt nya uppdrag: Tillsätt en VD för föreningen!

-Tack vare ett gediget förarbete av interimsstyrelsen och rekryteringsföretaget Compass så kunde vi slutföra och tillsätta den nya VD:n så här pass snabbt, säger Lars och hälsar Anton varmt välkommen till HSB.

Intresset för tjänsten har varit stort och intervjuer, tester, djupintervjuer och gallring har pågått under våren. Ledningsgruppen och personalrepresentanter har varit delaktiga i slutskedet och fått tycka till och nu har styrelsen beslutat och avtalat med nya VD:n.

Det har varit en turbulent tid för HSB Östras medarbetare, men vi tror att det trots allt inte berört medlemmar och kunder i samma utsträckning. Verksamheten har bedrivits parallellt och nu ser styrelsen och medarbetarna fram emot ordning och reda i styrning och ledning. Vi ser en framtid med fortsatta utmaningar, men även stora möjligheter inom förvaltningsutveckling, digitalisering och nyproduktion. Fokus för den nya styrelsen är därför att sätta sig in i verksamheten och bidra till föreningens strategiska långsiktiga utveckling tillsammans med nya VD och organisationen.

Under höstens turbulens bad ledningen interimsstyrelsen att tillsätta en tf VD och gav då Anton Hellström som förslag. Anton, konsult på Åhlenius Strateger, togs emot och har under sin tid som tillförordnad ”provjobbat” på HSB Östra under minst sagt ovanliga omständigheter, med en interimsstyrelse, kortsiktigt uppdrag, oroliga medarbetare och mitt i en pandemi.

Anton har med bravur visat att han är den samordnare och utvecklaren som HSB Östra behövde, han kan konsten att lyssna in, analysera och vägleda den breda verksamhet som HSB Östra bedriver, se samverkansmöjligheterna inom HSB och andra utvecklingsmöjligheter för att skapa medlemsnyttan. De olika spetskompetenserna inom HSB Östra finns i organisationen så när rekryteringen sammanfattades så föll valet att erbjuda Anton Hellström tjänsten som VD på HSB Östra, som är ny inom fastighetsförvaltning.

Anton Hellström, uppvuxen södra Norrlands inland men flyttade till Norrköping 2017. Han beskrivs som en utpräglad förändringsledare med bakgrund inom handel och affärsutveckling, ekonomiskt skolad och kommer närmast från en roll som konsult inom organisations- och ledarskapsutveckling.

- HSB Östra är, förutom en stabil verksamhet med hög leverans till medlemmar och kunder, inne i en fantastiskt spännande utvecklingsresa som jag ser fram emot att vara del av. Även om utveckling är utmanande så är jag övertygad om att medarbetarnas engagemang och kompetens skapar goda förutsättningar för en ännu starkare förening framåt, säger Anton Hellström.

hsb östra
norrköping