Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

HSB Göteborgs Brf Esplanaden i Nya Hovås slutsålt på rekordtid

04 maj 2021

Intresset för HSB Göteborgs nyproduktionsprojekt som ligger i Nya Hovås har varit rekordstort och nu är samtliga 62 lägenheter i HSB brf Esplanaden sålda. Inflyttning sker i slutet av 2022. I samma kvarter planerar HSB Göteborg att säljstarta det nya projektet HSB brf Fotografen 2022.

HSB Göteborgs försäljning av nyproducerade lägenheter fortsätter att gå starkt trots läget i omvärlden. Den höga efterfrågan märks inte minst på att tiden mellan säljstart och slutsålt i brf Esplanaden varit ovanligt kort.

– Vi har haft ett väldigt stort intresse för lägenheterna redan från början och med tanke på att vi startade försäljningen i januari och att samtliga bostäder nu sålt slut har det gått ovanligt snabbt. Fördelarna med att köpa på ritning är att du får en helt ny lägenhet till ett fast pris och slipper budgivningsprocessen, säger Sofie Esmyr, säljare HSB Göteborg.

Nya Hovås är en ny stadsdel som växt fram i södra Göteborg, där ett levande stadsliv kombineras med närheten till hav och natur inom bekvämt gångavstånd. Brf Esplanaden är ett av de sista bostadsprojekten i centrumdelen av Nya Hovås.

I brf Esplanaden byggs nu 62 nya bostadsrätter om 1 – 5 rum och kök, alla med öppen planlösning och stora balkonger, många med utsikt över Krogabäcksparken. Husets unika arkitektur är inspirerad av omgivningen, inte minst det varierande taklandskapet som ger hela kvarteret ett levande och dynamiskt uttryck, likaså de arkitektoniska detaljerna och placeringen av huset.

Inflyttningen i brf Esplanaden planeras till slutet av 2022. HSB Göteborg har ett sista projekt kvar att bygga i området där man planerar HSB brf Fotografen som kommer att tillföra cirka 40 nya bostadsrätter. Projektet byggs i anslutning till Krogabäcksparken och de boende kommer att få fin utblick över samma park som nu slutsålda brf Esplanaden. Säljstart av brf Fotografen planeras till hösten 2022.

– Nya Hovås är ett område med stor potential som vi tror på och vi ser fram emot att starta ännu ett projekt i området inom en snar framtid, säger Sofie Esmyr.

Övriga nyproduktionsprojekt hos HSB Göteborg

Säljstartade projekt

HSB Brf Sannaparken

Kommande projekt

HSB Brf Fotografen

HSB Brf Ramselyckan

HSB Brf Spanjoletten

För mer information:
Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
E-post: Jens.holmberg@hsb.se

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag som verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi tror att det goda boendet skapas genom välskötta hus, trygg boendeekonomi och god gemenskap. 2020 valdes HSB till bostadsbranschens mest hållbara varumärke – för tredje året i rad!

Idag är det över 74 000 medlemmar som tillsammans äger HSB Göteborg och som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från andra och ger våra medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.