Boendeparkeringstillstånd

För att parkera på föreningens så kallade boendeparkeringar behöver du anmäla ditt registreringsnummer via formuläret nedan.

Anmäl ditt registreringsnummer här: Boendeparkeringstillstånd 2023

Behöver du ändra regnummer eller anmäla ett tillfälligt regnummer meddelar du Parkia på kund@parkia.se eller 018-69 33 30.
Bostadsrättsägaren ansöker även för familjemedlemmar.

Fordon som står på förhyrda/numrerade platser behöver inte ansöka om detta tillstånd/anmäla sitt registreringsnummer.

Fordon parkerat på Brf Gräslökens så kallade boendeparkeringar skall ha anmält registreringsnumret i formuläret. Detta görs numera digitalt och vi använder inte längre klisterlapparna.

Varje lägenhet medges att ansöka om tillstånd för maximalt två (2) fordon. Det utgår ingen kostnad för boendeparkeringstillståndet, men du behöver betala parkeringsavgift när du står på boendeparkeringsplats.

Endast boende i föreningen får nyttja boendeparkeringsplatserna.

Karta Boendeparkering