Festlokal

Renovering pågår, lokalen är öppen för bokning efter 2022-02-01

Renoveringen följer tidplanen och om inget oförutsett händer kommer den att vara bokningsbar senast i februari 2022.

Rutiner och regler som gäller för bokning och användning av festlokalen:

  • Bokning av lokalen sker på fastighetskontoret under kontorets öppettider (Serenadgatan 56).
  • Festlokalen har ett maxantal på 50 personer.
  • Lokalen hyrs bara ut till bostadsrättshavare i föreningen.
  • Lokalen omfattar festlokal, kök, toalett och hall.
  • Bokning av lokalen kan göras tidigast 6 månader i förväg.
  • Lokalen kan bokas max 3 dagar i följd.
  • En bostadsrättshavare kan endast ha 2 inbokade datum för lokalen. 
  • Hyran för lokalen är 1500 kr/dygn vilket faktureras via avgiftsavin i samband med bokningen av lokalen.
  • Tillträde ges från klockan 12.00 på hyresdagen.
  • Tillträde sker via tagg som hämtas på fastighetskontoret enligt överenskommelse. Taggen ska återlämnas nästkommande vardag från uthyrningstillfället.
  • Lokalen ska vara städad och iordningsställd senast 11.00 dagen efter. Den som bokat ansvarar då för att lokalen och dess inventarier lämnas i ursprungligt skick.
  • Instruktioner angående teknik och ljudanläggning finns att tillgå i lokalen.
  • Rökning i lokalen är förbjuden.
  • Bostadsrättshavaren ska rapportera eventuella fel, skador eller om något saknas till Brf Högaholms förvaltning närmaste vardag från uthyrningstillfället.
  • Bostadsrättshavaren ansvarar för brandsäkerhet och att utrymningsvägar hålls fria.
  • Bostadsrättshavaren är skyldig att ersätta Brf Högaholm för skadade eller saknade inventarier samt skador på lokalen. Föreningen äger rätt att i efterhand via avgiftsavi debitera bostadsrättshavaren den summa skadan uppgår till.
  • Vid bokning av lokalen upprättas ett kontrakt för uthyrningen som ska signeras av bostadsrättshavaren för godkännande av ovanstående punkter.

*Preliminära regler och rutiner, kan komma att ändras.