Katarina Holmgren ny chef för Strategisk förvaltning

18 juni 2019 HSB Stockholm har rekryterat Katarina Holmgren i rollen som verksamhetschef för den nya avdelningen Strategisk förvaltning. Hon kommer närmast från Bonnier Fastigheter, och tillträder den nya tjänsten efter sommaren.

– HSB Stockholm gör nu en tydlig satsning, och det känns otroligt inspirerande att få bidra till att forma nya förvaltningstjänster och affärsmodeller. Förvaltningsbranschen befinner sig i ett spännande skede, med fortsatt stor utvecklingspotential framåt. Jag lockas även av HSBs starka varumärke och värderingsarbete, säger Katarina Holmgren.

Katarina Holmgren har arbetat i fastighetsbranschen i 14 år, där hon i olika roller jobbat med att utveckla både affärsmodeller och verksamheter. Hon kommer närmast från Bonnier Fastigheter, där hon är en del av ledningsgruppen, samt affärsområdeschef för Bonnier Service.

– Katarinas erfarenhet av affärsutveckling, ledarskap och försäljning är värdefull i vår fortsatta utvecklingsresa. Vi arbetar målmedvetet för att bli en mer proaktiv förvaltningspartner, med ökat fokus på kundernas boendemiljö och fastighetsvärden, säger Sofie Roy-Norelid, vice vd och affärsområdeschef på HSB Stockholm.

Med Strategisk förvaltning har HSB Stockholm samlat alla sina strategiska förvaltningstjänster under samma paraply. Det nya verksamhetsområdet är en del av en större satsning, där HSB Stockholm ska ta sitt förvaltningserbjudande till nästa nivå.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

företagsnyheter
fastighetsförvaltning