Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Allmänna frågor

Vad kan jag göra på Mitt HSB?

Du loggar in för att ta del av allt som rör ditt boende – här kan du utföra dina ärenden när det passar dig. Tänk på att ha uppdaterade kontaktuppgifter under Min profil.

Boende och medlem – Du kan exempelvis hitta ditt medlemsbevis, OCR-nummer till dina avier och se vilka pantnoteringar som finns på din lägenhet.

Bostadssökande – Du kan du enkelt följa status på de lägenheter du har anmält intresse för.

Styrelseledamot – Du når många av våra digitala tjänster via Mitt HSB, exempelvis överlåtelser.

Hur loggar jag in på Mitt HSB?

Via på ”Logga in” länken i huvudmenyn, eller klicka här!

Jag saknar lösenord till Mitt HSB, hur får jag det?

Du kan enkelt och säkert logga in med mobilt BankID och behöver därför inget lösenord. Har du inget mobilt BankID begär du nytt lösenord här.

  1. Om vi har din e-postadress i vårt system får du ett mejl med dina uppgifter till den adressen.
  2. Saknas din e-postadress går istället ett sms till ditt mobilnummer.
  3. Saknar vi både e-postadress och mobilnummer skickas uppgifterna via post.

Jag har nyligen blivit medlem och kan inte logga in?

Det vanligtvis två till tre arbetsdagar från det att du blivit godkänd som medlem innan du får åtkomst till Mitt HSB. Har in åtkomst efter det kan du kontakta vår Kund- och medlemservice för support.

Var uppdaterar jag mina kontaktuppgifter?

För att uppdatera dina kontaktuppgifter behöver du vara inloggad på Mitt HSB. Du uppdaterar uppgifterna under fliken ”Mina sidor” uppe i höger hörn och klicka på ”Min profil” och vidare ”Mina Uppgifter”. Glöm inte att klicka på ”Spara” när du har gjort dina ändringar.

För att uppdatera din folkbokföringsadress ber vi dig inkomma skriftligen kontakta vår Kund- och medlemservice.

Jag kan inte se eller ändra mina kontaktuppgifter i Mitt HSB?

Första gången du använder någon av tjänsterna i Mitt HSB behöver du godkänna HSBs hantering av dina personuppgifter. Gå in under rubriken Mina Sidor > Min profil > Mina uppgifter. Då ska en ruta synas där du godkänner, klicka därefter på GÅ VIDARE för att släcka rutan. När du gjort detta behöver du ladda om sidan eller klicka i vänstermenyn för att dina uppgifter ska visas. Detta behöver bara göras en gång sedan är ditt godkännande sparat.

Vart hittar jag mitt medlemsbevis?

Under ”Mina sidor” > ”Min profil” hittar du ditt digitala medlemsbevis.

Hur kan jag få notifieringar om händelser?

Gå till ”Mina sidor” uppe i höger hörn och klicka sedan på ”Min profil” i huvudmenyn. Där kan du bocka i rutan för notifieringar. Glöm inte att klicka på ”Spara” när du har gjort dina ändringar.

Hur ser jag i Mitt HSB vilken roll eller vilken förening jag befinner mig på?

Uppe i höger hörn kan du se vilken roll och vilken förening du är aktiv i. Där kan du också välja roll mellan ”Mina sidor” och ”Mitt uppdrag” om du är förtroendevald till exempel.

Varför blir jag utloggad från Mitt HSB?

Vid inaktivitet på cirka 20 minuter blir du automatiskt utloggad som en säkerhetsåtgärd för att inte obehöriga ska komma in.

Exempelvis: Jag är inloggad på Mitt HSB och inte jobbat på en stund - då får jag ingen information om att jag blivit utloggad. När jag sedan vill fylla i ett lägenhetsnummer så går inte detta. Det är först när jag prövar att gå till en annan sida som jag får informationen om att jag är utloggad från Mitt HSB.

Bospar i Mitt HSB

Jag kan inte se mitt barns bosparande i Mitt HSB, hur ska jag göra?

Har du bosparande för minderåriga barn måste du logga in på banken för att se uppgifter.

Var ser jag mina bosparpoäng?

Gå till ”Mina sidor” uppe i höger hörn, klicka sedan på ”Bospar” i huvudmenyn, och sedan ”Mitt bosparande” i vänstermenyn.

Jag ser inte mina bosparpoäng, hur ska jag göra?

Du måste vara inloggad via bank-ID för att se dina bosparpoäng.

Hur långt tillbaka kan jag följa mitt bosparande?

Du ser transaktioner från starten av ditt bosparande. Dock kan du idag bara se ett begränsat antal transaktioner. Arbete pågår för att lösa detta.

Bostadssökande i Mitt HSB

Var hittar jag mina intresseanmälningar för lediga hyresrätter?

Gå till ”Mina sidor” uppe i höger hörn och klicka på ”Sök bostad” i huvudmenyn. Intresseanmälningar hittas sedan under ”Mina intresseanmälningar” i vänstermenyn.

Jag har fått ett erbjudande om ledig hyresrätt. Var hittar jag det i Mitt HSB?

Gå till ”Mina sidor” uppe i höger hörn och klicka på ”Sök bostad” i huvudmenyn. Erbjudanden hittas sedan under ”Mina intresseanmälningar” i vänstermenyn.

För styrelsen

Jag är ledamot i flera bostadsrättsföreningar, hur gör jag för att arbeta med en specifik bostadsrättsförening i Mitt HSB?

Du väljer vilken förening du vill jobba med uppe till höger på sidan. När du klickar på knappen bredvid ”Mitt uppdrag” fälls en ruta i och du kan välja vilken av ”dina” föreningar du vill arbeta med för tillfället.

Var hittar jag ekonomiska rapporter i min förening?

Under ”Mitt uppdrag” > ”Ekonomi” finns ”Finansiella rapporter”. Där hittar du till exempel: ”Saldorapport” och ”Resultatrapport” med mera.

Var hittar jag fastighetsrapporter?

Under ”Mitt uppdrag” > ”Fastigheten” finns ”Fastighetsrapporter”. Där hittas till exempel ”Medlemsförteckning och ”Sök objekt” med mera.

Var hittar jag manualer för alla tjänster i Mitt HSB?

Under ”Mitt uppdrag” > ”Dokument” > ”Manualer”. Under fliken ”Dokument” hittar du också många nyttiga mallar och blanketter som underlättar ditt arbete i styrelsen.

Vart hittar jag mallar, blanketter och dokument?

Under ”Mitt uppdrag” > ”Dokument”. Här finner du föreningens gemensamma dokument via tjänsten HSB Dokument (Föreningsdokument). Nyttiga mallar, blanketter och dokument från HSB Norr samt HSB kod för föreningsstyrning. Det finns också bra mallar för kommunikation till medlemmarna.