Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Ekonomisk förvaltning för er brf

Vi på HSB Sydost erbjuder en helhetslösning inom ekonomisk förvaltning för er bostadsrättsförening i Kalmar, Karlskrona och Växjö med omnejd. En trygg investering för er i styrelsen och alla medlemmar.

Ekonomisk förvaltning handlar förstås om att få koll på bostadsrättsföreningens ekonomi. Men det är inte allt. Det handlar också om att frigöra tid för styrelsen, skapa trygghet för de boende, planera inför framtiden och sist men inte minst – öka värdet på fastigheten.

Vårt grundpaket HSB Ekonomi Bas gör det enkelt att få koll på det administrativa och att leva upp till gällande lagkrav och regler. Tillsammans med våra tilläggstjänster skräddarsyr vi den ekonomiska förvaltningen helt enligt era behov.

När ni köper ekonomisk förvaltning av HSB kan ni känna er extra trygga. Vi arbetar proaktivt med att förebygga ekonomisk brottslighet och bedrägerier. HSB verkar också under finansiella regelverk under bevakning av Finansinspektionen.

Kontakta oss om ekonomisk förvaltning

Vi erbjuder ekonomisk förvaltning i Växjö, Alvesta, Älmhult, Nybro, Kalmar, Öland, Karlskrona, Karlshamn, Sölvesborg, Ronneby, Olofström, Åseda, Oskarshamn, Vimmerby och Västervik.

Vill du veta mer om ekonomisk förvaltning eller om någon av våra övriga tjänster inom fastighetsförvaltning

Ja, kontakta mig!

Full kontroll med Mitt HSB – dygnet runt

Vår digitala kundportal Mitt HSB ger dig tillgång till e-tjänster som underlättar styrelsearbetet.

Här finns dagligt uppdaterad information om till exempel fakturor, avier och överlåtelser, men även årets budget, senaste resultat- och balansräkningen och liknande för enkel översikt.

Du loggar in smidigt och säkert med hjälp av BankID – när det passar dig.

HSB Ekonomi Bas

Få koll på det administrativa, gällande lagkrav och regler.

Andrahandsuthyrning
Registrering av kontrakt och uppgifter samt hantering av avgift för andrahandsuthyrning.

Arvoden
Beräkning och utbetalning av arvoden.

Avisering
Avgifts‑ och hyresavier – från garage till bostäder.

Betalningar
In- och utbetalningar bokförs löpande.

Budget och årsredovisning
Ett väl underbyggt förslag till budget för det kommande året samt ett bokslut och årsredovisning som uppfyller lagkrav.

Fakturahantering
Ett digitalt flöde av förkonterade fakturor som attesteras av styrelsen via Mitt HSB.

Inkomstdeklaration
En smidig process för godkännande, underskrift och vidarebefordran till Skattemyndigheten.

Låneförteckning
Förteckning över föreningens lån - alltid tillgänglig via kundportalen Mitt HSB.

Lägenhetsförteckning
Uppdaterad lägenhetsförteckning i enlighet med bostadsrättslagen.

Löpande redovisning
Få full koll på bostadsrättsföreningens löpande bokföring.

Posthantering
Hantering av bostadsrättsföreningens post.

Skatter
Beräkning och hantering av skatter.

Överlåtelser och panter
Enkel digital process för överlåtelser med alla inblandade parter i samma flöde och en besvärsfri, digital process för hantering av panter.

 

Tilläggstjänster

Skräddarsy helt enligt era behov.

Anläggningsregister
Administration av anläggningsregister för maskiner och inventarier.

Bokningssystem
Hantering av bokningsbara utrymmen. 

Deklaration fastighetstaxering
Framtagning och inlämning av fastighetsdeklaration och momsdeklaration.

Digital köhantering
Köhantering av p-platser, garage och förråd.

Digitalt styrelsestöd
Utökade e-tjänster för styrelse, medlemmar och valberedning via kundportalen Mitt HSB.

Inre fond
Hantering av inre fond.

Inkassohantering
Direkt tillgång och hantera inkassoärenden i Mitt HSB. Via Mitt HSB får ni tillgång till Ropo24, som hanterar våra inkassoärenden, och deras förslag till åtgärd som ni sedan besvarar direkt på deras ärendesida

Kontorstjänster
Utskrifter och distribution av dokument.

Kund- och leverantörsfakturor
Kundfakturering, påminnelser, bevakning av fordringar och bestridanden.

Delårsrapport och prognoser
Redovisning av delårsrapport och upprättande av likviditetsprognos och flerårsprognos.

Lönehantering
Lönehantering till anställda.

Momshantering
Hantering av momsrelaterade frågor enligt gällande skattelagstiftning.

Nyckeltalsanalys
Med vår nycekltalsanalys kan ni enkelt jämföra er bostadsrättsförening med andra för att identifiera vilka kostnader som sticker ut, var det finns pengar att spara och vad som behöver prioriteras.

Tilläggsdebitering
Hantering av tilläggsdebitering såsom IMD för el, vatten och värmeförbrukning.

Uppgifter personal
Betalning av skatter och arbetsgivaravgifter för personal samt hantering av kontrolluppgifter till Skatteverket.

Uppgifter till myndigheter
Sammanställning och rapportering av uppgifter till myndigheter och organisationer.

Utökad betalningstjänst
Utökad hantering av in- och utbetalningar.