Under jul- och nyårsperioden har vi begränsad bemanning. Mellan vecka 51, 2025 och vecka 2, 2026 prioriterar vi därför enbart akuta felanmälningar.
Akuta fel är exempelvis vattenläckor, elavbrott eller andra situationer som kan orsaka skada på fastigheten eller innebära fara.
Icke-akuta ärenden kan du skicka in som vanligt, men de hanteras först från och med vecka 3, 2026.
Vi tackar för din förståelse och önskar dig en god jul och ett gott nytt år! 🎅
HSB Malmö
En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan till exempel vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, till exempel i tvättstugan.
Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.