Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

HSB Stockholm installerar fiber i hela hyresbeståndet – 3 900 lägenheter

18 februari 2021

Drygt 3 900 lägenheter får öppet bredbandsnät när HSB Stockholm installerar fiber i alla sina hyresfastigheter. Satsningen ger tusentals hyresgäster snabb och stabil uppkoppling samt större frihet i valet av bredband, tv och telefoni. Fiberinstallationen lägger också grunden för en modernare och mer hållbar fastighetsförvaltning.

63 hyresfastigheter i Stockholm, Nacka, Sigtuna, Sundbyberg och Solna får en standardhöjning när HSB Stockholm installerar fiber i hela sitt hyresbestånd. Arbetet startade med en pilotstudie i bland annat Rinkeby i november 2020 och på måndag går startskottet för de återstående fastigheterna. Projektet beräknas vara klart sommaren 2022.

– Nu gör vi upplevelsen av att bo i HSB ännu bättre när våra hyresgäster får ett bredare utbud av digitala tjänster och större valfrihet. Vi som fastighetsägare tar samtidigt ett stort kliv mot en modernare förvaltning med rätt förutsättningar för nya digitala tjänster och teknik som gör att vi kan fortsätta optimera energianvändningen och minska vår miljöpåverkan, säger Anders Joachimsson, affärsområdeschef Fastigheter på HSB Stockholm.

I samband med fiberdragningen installeras givare som övervakar temperatur och luftfuktighet i lägenheterna. Det möjliggör en effektivare och mer hållbar energianvändning samtidigt som de boende får ett bättre inomhusklimat.

Det är kommunikationsoperatören iTUX som driver det öppna bredbandsnätet med en hastighet på upp till 1 000 Mbit/s.

Hela HSB Stockholms hyresbestånd får fiber
Stockholm: 59 fastigheter, 3 691 lägenheter – lista över alla områden.
Solna: 1 fastighet, 30 lägenheter
Sundbyberg: 1 fastighet, 35 lägenheter
Sigtuna: 1 fastighet, 57 lägenheter
Nacka: 1 fastighet, 120 lägenheter

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

hsb stockholm
företagsnyheter