Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Kund- och medlemsrådgivning

 

 

Hur kan vi hjälpa dig?

Här finner du vanlig frågor och svar, blanketter att ladda ner samt kontaktformulär och telefonnummer till vår kund- och medlemsservice.

Välkommen in till Mitt HSB!

Är du medlem i HSB eller bor du i en fastighet som förvaltas av HSB?I Mitt HSB kan du göra en felanmälan, få information om din bostad, medlemsförmåner och avier. Logga in i Mitt HSB med ditt BankID.

Det här kan du göra i Mitt HSB:

  • Göra en felanmälan och följa den
  • Se dina bosparpoäng och medlemsförmåner
  • Hantera fakturor och få koll på föreningens ekonomi
  • Få information om din bostad, förening eller lokal

Aktuella frågor

Var hittar jag mina avier med ocr-nummer?
Svar: Du hittar alltid dina avier med ocr-referens på Mitt HSB under Mina sidor,  Min bostad och sedan Avier & betalning. Om du inte ser några avier under Avier & betalning – vänligen ha tålamod, det kan ta lite tid att ladda sidan. 

  • Du har automatiskt ett användarkonto på Mitt HSB.
  • Du loggar in via den blå ”Logga in”-knappen uppe till höger med Mobilt BankID eller med personnummer och lösenord.
  • Har du glömt ditt lösenord begär du ett nytt på inloggningssidan.

imagevugn1n.png

Hur fungerar HSB Bospar?
Svar: Genom att bospara i HSB har du möjlighet att spara pengar till kontantinsatsen och du kan dessutom få förtur till HSBs hyresrätter och nybyggda bostäder över hela landet. Här kan du läsa mer om hur HSB bospar fungerar.

Hur många HSB bosparpoäng har jag?
Svar: I Mitt HSB kan du se dina bosparpoäng under "Min Profil". Logga in i Mitt HSB med hjälp av BankID.

Vilken plats har jag i kön?
Svar: HSB har ingen kö utan fördelar bostäder i första hand till bosparande medlemmar. Hur många bosparpoäng som krävs varierar beroende på övriga sökanden och deras bosparpoäng.

Finner du inte svar på din fråga?

Jag godkänner att mina personuppgifter sparas. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter här nedan.

Vill du hellre prata med oss på HSB Norr?

Kontakta HSB Norrs kund- och medlemsservice på telefon. Vi hjälper dig med bland annat boende- och medlemsfrågor.

Telefon: 010-303 20 00
Telefontid måndag: 08.30-11.30, 12.30-16.00
Telefontid tisdag-fredag: 08.00-11.30, 12.30-16.00