Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Smart, enkel och smidig hantering av styrelsearbetet

I Mitt HSB erbjuder vi ett digitalt verktyg som stöttar, effektiviserar och hjälper er med styrelsearbetet. Arbete som tidigare har krävt mycket tid och engagemang kan hanteras på ett smart och effektivt sätt. Verktyget gör det smidigare att hantera, planera och följa upp arbetsuppgifterna under styrelsemötet och hålla ordning på viktiga dokument, eftersom allt samlas på ett och samma ställe. Sist men inte minst – ni slipper allt pappersarbete!

Fem fördelar för styrelsen

Genom att bland annat föreslå en etablerad praxis, både för antalet möten under verksamhetsåret och dagordning för respektive möte, blir det lätt att göra rätt.

I den digitala tjänsten kan ni i styrelsen exempelvis:

  • välja mellan HSBs föreslagna mallar eller skapa egna efter era specifika behov
  • hantera andrahandsuthyrningar, motioner och frågor från medlemmar
  • planera och kalla till olika möten
  • fylla i digitala formulär
  • skriva och signera protokoll, som sparas automatiskt i Mitt HSB.

Tre fördelar för medlemmarna

För medlemmarna förenklas och digitaliseras hanteringen av dokument och det blir enklare att:

  • Kommunicera och ställa frågor till styrelsen
  • Lämna in motioner till stämma
  • Ansöka om andrahandsuthyrning

Vill din styrelse testa tjänsten?

Är din styrelse intresserad? Kontakta oss idag!

Tjänsten erbjuds HSB-brf med konomisk förvaltning hos HSB Skåne.

Se mer av tjänsten - titta på våra instruktionsfilmer

Intresserad av att testa tjänsten? Kontakta oss!

Andreas Jepson, ekonom HSB Skåne

andreas.jepson@hsb.se

Moa Mitchell, kommunikatör HSB Skåne

moa.mitchell@hsb.se