Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Vad tycker våra kunder om HSB-köhantering?

I dagsläget sker många av våra föreningars köhantering av parkeringsplatser, garage och förråd manuellt. Det är ett både tidskrävande och ineffektivt arbete för styrelsen. Vi ställde några frågor till Susanne Olsson, rådgivare på Kundcenter, gällande de kunder som idag använder tjänsten HSB Köhantering.

hsb-kohantering-gulbil.jpgHur har responsen varit?
– Responsen har varit positiv från de föreningar där vi har startat tjänsten HSB Köhantering! Styrelsen får färre frågor från boende om köplatser och det blir även minskad ryktesspridning om att boende har fått gått före i kön. Det är även en fördel att alla har tillgång till systemet dygnet runt och inte behöver anpassa sig efter Kundcenters telefon- och besökstider, säger Susanne Olsson.

Kundcenter kan även registrera en mailadress till styrelsen som då får en notifiering när det blir en uppsägning/tilldelning av platser.
– Det är en fördel om styrelsen själva hanterar till exempel garagenycklar och motorvärmarnycklar eller behöver reservera en plats från att hyras ut för att den tillfälligt behöver användas till något speciellt, säger hon.

Om er förening idag redan köper köhantering av HSB Södertörn så kostar det inget extra för tjänsten HSB Köhantering - uppgraderingen ingår i priset.

Vad ska en förening göra om de är intresserade av HSB Köhantering?
– Om föreningen vill göra en uppgradering av sin nuvarande köhantering till HSB Köhantering, så kontaktar ni oss på Kundcenter. En handläggare kommer då att kontakta er kring vilka regler som vi ska lägga in i systemet och kommer sedan att lägga in alla parametrar så att det följer de köregler som är bestämda. Om föreningen däremot inte har köhantering hos oss idag får de kontakta vår säljavdelning som hjälper dem med detta, säger Susanne.

– När det sedan närmar sig uppstart skickar vi ut ett informationsblad till alla boende där vi berättar om tjänsten och även uppmanar de boende att logga in på sin profil för att uppdatera/lägga in sin mailadress.

Det är en fördel för de föreningar som själva hanterar föreningens hemsida att uppdatera den kring hur tjänsten fungerar så att även nyinflyttade kan ta del av informationen.
– Vi har även en jättebra instruktionsfilm på vår hemsida som berättar mer om HSB Köhantering (filmen hittar ni här), säger hon. 

Susanne berättar att Kundcenter är medvetna om att alla boende inte har tillgång till internet:
– Då hjälper vi självklart till att hantera enskilda boendes önskemål kring manuellt stöd, avslutar Susanne.

Är ni intresserade av HSB Köhantering?

Kontakta oss på Kundcenter här:
Mail: info.sodertorn@hsb.se
Telefon: 08 608 68 00
Telefontiderna är: mån-fre 09:00-12:00 (torsdagar även 16:00-18:00).