Månadsbrev augusti 2022

05 augusti 2022 Månadens brev med information om styrelsens arbete. Sätts upp i trappuppgångar alternativt lämnas i brevlådor hos de som bor i suterränglägenheterna under veckan!

Hej alla medlemmar!

Sommaren fortskrider och går mot höst vilket också innebär att vicevärdskontoret kommer att öppna. Styrelsen kommer att bemanna kontoret under helgfria måndagar från och med 1 augusti 2022 mellan 16.00-18.00. Välkomna att dela med er av förslag på förbättringar eller ställa frågor till oss i styrelsen. Vi har också sett att uthyrningsrummet är mycket populärt - roligt tycker vi! Hör gärna av er om ni har förslag på hur vi kan göra uthyrningsrummet ännu bättre för att passa era behov.

När det gäller de större projekten, exempelvis dagvatten och garagerenovering, fortsätter vi arbetet med att dels samla in viktig information, dels förbereda för att ta in offerter för att kunna gå vidare med projekten. Det är vidare några mindre projekt på gång. Under augusti kommer arbete med att ta ned respektive beskära träd på området att ske på antingen de som är sjuka och/eller skadade eller som riskerar att skada fasader och liknande. Under hösten kommer också cykelrensningen fortsätta, rensningen är genomförd i hus P och näst på tur är hus A. Trivselgrupperna i husen arbetar med detta så håll utkik efter deras instruktioner. På grund av restriktioner kring förvaring beräknar vi att rensning av cyklar kan ske i 2-3 hus per barmarkssäsong (cirka maj till september).

 I styrelsen har vi även diskuterat bland annat de parkeringsmöjligheter som idag finns på området, hantering av grovsopor och ett par miljöprojekt som kommer startas i en snar framtid men som vi får återkomma om när vi har mer information. Vi ber dock er som har avställda och/eller obrukbara fordon att ställa på dem alternativt ta bort dem snarast då det enligt parkeringsföreskrifterna på området inte är tillåtet att ha dessa stående på parkeringsplatserna. Detta gäller samtliga parkeringsplatser i garage, carport och utomhus samt alla typer av fordon som dessa platser används till. Hör fortsatt gärna av er till Ove Johansson eller maila hela styrelsen angående elbilsplatser så att vi vet hur stort behovet av dessa platser är.

 Avslutningsvis vill vi påminna om att medlemsenkäten snart kommer att skickas ut digitalt till er (det kommer självklart att finnas möjlighet att svara på enkäten även på papper). Vi återkommer om exakta datum och var det kommer att finnas pappersversioner av enkäten i nästa månadsbrev men hoppas att många av er kommer att svara så att vi kan göra bostadsrättsföreningen ännu bättre! Skicka gärna ett mail till hela styrelsen på kontakta.styrelsen@kallkallan.nu om ni har frågor eller förslag.

Med vänliga hälsningar

Styrelsen för BRF Kallkällan Luleå 

 

Uppdaterad 2023-09-10: Tagit bort inaktuella kontaktuppgifter


Till nyhetslistan