Månadsbrev mars 2023

16 mars 2023 Månadens brev med information om styrelsens arbete. Sätts upp i trappuppgångar alternativt lämnas i brevlådor hos de som bor i suterränglägenheterna under veckan!

Hej alla medlemmar!

I detta månadsbrev vill vi börja med att bjuda in till informations- och uppstartsmöte med Arbetsgruppen för el och energi. Mötet kommer att hållas i mötesrummet i hus B måndagen den 20 mars 2023 klockan 18.00. Alla som är intresserade av att vara med i gruppen är välkomna, Ove Johansson i styrelsen kommer att leda gruppen. Förutom arbetsgruppen för el och energi kommer vi att starta upp fler arbetsgrupper samt en kompetenspool efter förslag från er medlemmar i medlemsenkäten 2022. Mer information om detta finns på föreningens webbsida (https://www.hsb.se/norr/brf/kallkallan/), gå till sidorna Arbetsgrupper och Kompetenspoolen som du hittar under Boendeinformation. 

För närvarande arbetar styrelsen med elbilsladdare och motorvärmare, där planen är att byta ut de krånglande motorvärmarinsatserna mot insatser som är kombinerade elbilsladdare samt motorvärmare. Vi tror att detta dels kommer att uppfylla de behov som finns av elbilsladdare samt att hanteringen av laddning och motorvärmare kommer att bli smidigare för alla användare. Vi arbetar även med att hitta smidigare och bättre lösningar för bokning samt eventuell betalning av föreningens gemensamma utrymmen och tillgångar såsom bastu och övernattningsrum. När det nya systemet är på plats kommer även släpvagn och möteslokal att kunna bokas för användning av er som bor i föreningen.

I tidigare månadsbrev har styrelsen meddelat att vi behöver er hjälp att anmäla felaktigheter med fönstren till HSB:s kundservice för att kunna utnyttja garantin på glasen. En lista på de anmälningar som kommit in hittills är inskickade men garantin går ut först i februari 2024 så fortsätt skicka in till HSB:s kundservice om ni hittar felaktigheter. Vi har även fått en del frågor kring cykelrensningar i husen. Hus D, P och A är genomförda fram till 2022, under 2023 planeras rensning i hus B och C, därefter hus O, N och R. Arbetet påbörjas så fort cyklarna börjat tina fram samt pågår hela barmarkssäsongen, om möjligt försöker vi hinna med fler hus så att alla får det lite renare på sina innergårdar.

Kontakta gärna styrelsen på styrelse@kallkallan.nu eller trivselgruppen i ditt hus på trivselgrupp.hus.x@kallkallan.nu (byt ut x till bokstaven för ditt hus) om du har några frågor eller tips!

 

Med vänliga hälsningar,

Styrelsen för BRF Kallkällan 


Till nyhetslistan