Månadsbrev september 2022

27 augusti 2022 Månadens brev med information om styrelsens arbete. Sätts upp i trappuppgångar alternativt lämnas i brevlådor hos de som bor i suterränglägenheterna under veckan!

Hej alla medlemmar!

Så roligt det har varit att träffa er som kommit till vicevärdskontoret på måndagarna i augusti! Vi fortsätter självklart att bemanna det under hösten på helgfria måndagar mellan 16.00-18.00. Kom gärna förbi om ni har frågor eller förslag som kan förbättra föreningen och styrelsens arbete. Vi vill flagga för att avgifterna för parkering och extra förråd troligtvis kommer att förändras under hösten, vi återkommer med mer information kring detta.

Under september kommer föreningens webbsida att aktualiseras och kompletteras med nya uppgifter, bland annat nya kontaktuppgifter till styrelsen och andra relevanta personer i föreningen. Vi hoppas att detta kommer göra det lättare att hitta information via webbsidan och att kontakta förtroendevalda i föreningen. Vänligen notera att bland annat mailadresserna till de förtroendevalda grupperna har ändrats. Du når nu hela styrelsen på styrelse@kallkallan.nu, valberedningen på valberedning@kallkallan.nu samt revisorerna på revisor@kallkallan.nu

Några av de större projekten i föreningen har kommit igång igen efter sommaren och vi är i full gång med att ta in offerter för reparationer och renovering av garagen samt dränering av husen. Vi hoppas att dräneringen av ett första hus kan komma igång redan under hösten. Fortsatt har vi påbörjat arbetet med att se över träd, buskar och andra växter på föreningens område samt reparation av asfalten nedanför hus O och N (Lingonstigen 38-58 respektive 60-80). De miljöprojekt vi nämnde i förra månadsbrevet fortskrider och gäller föreningens energiförbrukning samt möjligheter till återbruk av sådant som boende rensat ut hemma. På tal om att rensa så är cykelrensningen nu på gång i hus A (Lingonstigen 17-31), instruktioner för detta kommer från trivselgruppen i huset inom kort.

Från och med nu och fram till den 19 september kommer det finnas möjlighet att delta i den medlemsenkät vi nämnt i tidigare månadsbrev. Du kommer till den digitala enkäten genom att scanna QR-koden nedan eller gå via denna länk (se också nyheten “Medlemsenkät 2022”). Fysiska kopior finns att hämta utanför vicevärdskontoret och lämnas i föreningens brevlåda utanför källardörren i hus B (ingången till vicevärdskontoret, bastun och övernattningsrummet). Det går också bra att hämta och lämna fysiska enkäter under vicevärdskontorets öppettider. Mer information och instruktioner finns på enkäten. Vi hoppas att så många som möjligt deltar så att vi i styrelsen får veta vad ni vill att vi ska fokusera på den kommande tiden!

med vänliga hälsningar

styrelsen för brf kallkällan luleå


Till nyhetslistan