Du som loggar in med BankID på fil eller via dosa behöver först välja Mobilt BankID och därefter välja BankID innan du matar in ditt personnummer för att komma in. Vi jobbar på att rätta till detta och beklagar strulet som uppstått.

Vad händer med sopsugen?

26 augusti 2014 Vi har haft problem med stopp i sopsugen de senaste veckorna har problemen kulminerat och vi har haft reparatörer ute för att åtgärda stoppen. Efter möte med Envac har vi beslutat att omedelbart starta omfattande reparationer och byta ut de slitna ventilerna. Reparationerna startar vecka 35.

Det kommer inte att lösa alla problem genast, men den värst utsatta delen av systemet kommer att prioriteras och sedan går man igenom hela området och byter de delar som är slitna. Att vi inte har startat tidigare beror på att den ventil som vi kommer att byta till är helt ny och vi har satt in en på prov för att se om den fungerade. Försöket slog ut väl och den kommer nu att ersätta de gamla slitna.

När arbetet kommer igång kan vi inte använda det sopnedkast som hör till arbetsområdet. Meddelande om detta kommer upp i berörd port vartefter arbetet fortskrider.

Hjälp oss genom att minimera sopmängden och bara kasta hushållssopor.

Om ditt sopnedkast inte fungerar prova med att gå över till andra sidan gatan – det nedkastet kan vara öppet.

 

Kasta inga sopor i tvättstugan !

 

Vi hoppas på en snabb lösning!

 

                                                 Styrelsen

Under vecka 35 kan du ställa dina sopor utanför porten och ringa felanmälan mellan 7:00 och 14:00 för hämtning.