Alla accesser via UNLOC-appen till pingisrummet är nu nersläckta, och användarna hänvisas till Salto Homelok-appen.
Anledningen är att vi har svårt att få återkoppling från Unloc om vilka som är tillagda eller inte, så nu är detta gjort manuellt. Det visade sig att det fanns en hel del användare i Unloc som inte ännu gjort rätt för sig, dvs swishat 110 kronor för accessen. Dessa användare har inte fått access via Salto Homelok idag utan får lösa sin access på vanligt vis. Det är lätt att missa, så har du tidigare haft access via Unloc, kontrollera att du även har access i Salto Homelok.
Under veckan kommer även användarna för Gymmet att släckas ner i Unloc - om du vet med dig att du inte betalat för gymmet så är det hög tid nu. Detta är dock mer omständigt, då det är fler användare och dessutom extra accesser per hushåll. Om det skulle hända att extra accessen försvinner i samband med detta, ordna i sånt fall upp detta via Fastighetsägarna Service.
Med anledning av detta så kommer detta att ses över för nästa år och ersättas av ett mer automatiskt flöde.
Hur vi gör framöver med extra accesser inom hushållet återkommer vi om. Klart är i alla fall att för att få en pingis- eller gymaccess skall både huvudanvändare och eventuella extra användare finnas registrerade i antingen boendeappen med både mejl och telefonnummer eller i bokningssystemet med samma uppgifter.
Med vänlig hälsning, Samfällighetens styrelse.