Bredband - Telenoravtal

28 september 2021 Medlemmar som har avtal om Fiber-LAN (Nätverksuttaget) med Telenor behöver säga upp dessa genom att ringa 020-222 222!
Tele2 är vår bredbandsleverantör

Arbetet med att uppgradera Coax (TV-nätet) och ansluta Tele2 till Fiber-LAN (Nätverksuttaget) pågår för fullt, vilket framöver kommer möjliggöra en snabbare bredbandshastighet för oss boende.

Eftersom Tele2 tar över leveransen av bredbandstjänster på Fiber-LAN från Telenor, behöver de fåtal medlemmar som fortfarande har avtal med Telenor om tjänster via Fiber-LAN säga upp dessa omgående.

Så länge dessa Telenoravtal finns kvar har Telenor rätt att nyttja fastighetens fibernät, vilket hindrar Tele2 från att uppgradera Coax och att leverera sina tjänster på Fiber-LAN. Möjligheten att få de högre bredbandstjänsterna som var planerat till 1:a oktober kommer därmed bli försenat.

Så snart nätet är uppgraderat och klart kommer Tele2 automatiskt att höja din bredbandstjänst till Bredband 250/250 på Coax, om du i dagsläget har en lägre hastighet. Har du en högre hastighet påverkas du inte av denna förändring.

 

PS. Föreningen är utrustad med två nät för bredband:

  • Fiber-LAN via ett NÄTVERKSUTTAG och
  • Fiber-KOAX via ett DATA-UTTAG i TV-UTTAGET  
  • Bild som förklarar skillnaden mellan de två olika uttagen
    Bild som förklarar skillnaden mellan de två olika uttagen

Till nyhetslistan